Saturday, September 18, 2010

Diari Aidilfitri 1431H : Episod 3 - Anak-anak dan anak buah



Lazimnya Hari Raya disambut meriah oleh anak-anak. Walaupun anak-anak dan kebanyakan anak-anak buah saya saya semuanya sudah remaja, sambutan hari raya tetap meriah kerana adanya mereka.



Saya merasa amat bertuah kerana mempunyai anak buah yang ramai dan jumlah ini sentiasa bertambah dari masa kemasa. Tambahan pula hubungan kekeluargaan antara mereka amat mesra sejak mereka kecil lagi. Ini membuat setiap perjumpaan keluarga seperti sambutan hari raya menjadi begitu meriah dan bermakna.




Saya amat berharap tradisi keluarga saya yang menggalakkan interaksi dikalangan anak saudara saya dapat diteruskan sehingga mereka dewasa, malah dipanjangkan pula dikalangan anak-anak mereka pada masa depan.


No comments: